Κυριακή 14 Ιουλίου 2019

13 Ιουλίου 1821.Η παράδοση του Υψηλάντη στους Αυστριακούς

 Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης εμφανίστηκε στις 13 Ιουλίου στο έδαφος των Αψβούργων και στο μεθοριακό φυλάκιο του Αράντ παραδόθηκε στους Αυστριακούς δίνοντας την ακόλουθη γραπτή υπόσχεση. 
«Υποχρεούμαι επί τω λόγω της τιμής μου ότι θά τηρήσω απόλυτη εχεμύθεια ως προς τον τόπον της παραμονής μου και ότι δεν θα γράψω τίποτες ούτε εις τους συγγενείς μου ούτε και εις άλλα πρόσωπα. Επίσης εγγυώμαι το αυτό δια τους αδελφούς μου και τα τέσσερα πρόσωπα ακολουθίας μου». 
Το έγγραφο έφερε τη σημείωση, «εγένετο εν Αράντ παρουσία τοϋ αντιστράτηγου Τότι και του Συνταγματάρχου Λέμπζελτερν τη 13η Ιουλίου 1821
Την «Εσπέραν» της 13ης Ιουλίου ο Υψηλάντης, με το πλαστό διαβατήριο επ ονόματι του βαρώνου Σένβαρτ αναχώρησε με άμαξα μαζί με τους υπηρέτες του Βάσλωφ Χορνόφσκυ και Κων /τίνο Καβαλλερόπουλος με τη συνοδεία του υπολοχαγού Χένρυ και ενός διερμηνέως για το φρούριο Μούνκατς, όπου έφτασαν μετά από έξι ημέρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: